tisdag, juni 10, 2008

Sopigt



Det har gnällts lite i Stockholm över alla sopor som hopar sig så fort solen tittar fram och folk får för sig att ha picnic.Det pratas om frånvaron av sopkorgar, och att de som är blir fulla alldeles för snabbt.För att lösa problemet i tunnelbanan har man satt upp gigantiska soptunnor som är något av det mest vulgära jag någonsin beskådat.Jag känner mig som en lilleputt på besök i jätteland varenda gång jag går förbi en. Förutom på Fridhemsplan.Där finns på perrongen för gröna linjen inte en enda sopkorg.

Nu tycker inte jag att problemet är att det finns för få, vilket jag väl kan hålla med om att det finns, utan att det snarare handlar om att politikerna är för snåla när det kommer till hur ofta de som ändå finns töms. Det är ju fasligt mycket billigare att sätta upp en något större papperskorg, än att låta den som finns tömmas dest oftare.Sånt gör mig förbannad, och jag ber innerligt att detta är något som stockholmarna inte glömmer bort när det kommer till valet om några år.

Inga kommentarer: