måndag, juni 09, 2008

Klagomuren

Kommer Gina Tricot någonsin sluta spela den där fruktansvärt påfrestande discomusiken på alldeles för hög volym???Jag vill skriva någonstans och klaga. Men så vill jag också klaga på det mesta här i livet. Och gör så också.Jag skriver säkert minst ett klagobrev varje dag. Om inte så i alla fall i mitt huvud. Där inne har jag hunnit klaga på så gott som alla affärer som finns i hela Sverige tror jag. Bara två har hittat sin väg ut ur mitt hjärna och ner på papper. Eller på mejl kanske jag ska säga. Jag klagade på Waynes coffe för att dom inte ALLTID har DN, vilket dom skryter med att dom ska ha.Jag har klagat på Espresso House för att dom inte har enhetliga priser.Det är en äcklig kille med mustasch som alltid ska vara helt sjukt överjävlig mot mig varenda gång jag ska handla så nu har jag kategoriskt börjat undvika Espresso House i Solna Centrum bara av denna enkla anledning.

Just nu funderar jag att på allvar skriva ett brev till Kicks och klaga på att ett av deras affärsbiträden stod och sminkade sig när jag kom in i affären härom dagen.Ska det vara så??? Det var fullt med kunder i affären och likväl hade hon mage att stå vid Biothermdisken och dutta på rouge.

Vem jag ska gnälla på angående att priset på hämtpizza stigit ofattbart mycket senaste tiden vet jag dock inte.Den tillhör ju inte någon kedja, och kommer följdaktligen inte heller överleva sommaren.Faktum är att pizzerian bytt regi tre gånger bara i år men aldrig förr har en pizza kostat hutlösa jävla åttifem spänn.Helt galet.

Annars har jag inte så mycket mer att komma med.Jag drömmer mardrömmar om Otto Rehagel.Vad betyder det? Jag tycker inte Portugal levde upp till mina förväntningar även om jag är glad att dom spelar som ett LAG! Men att jag inte tog med Podolski i beräkningarna vad gäller vinnare i skytteligan grämer mig något så fruktansvärt.Och så tycker jag att Schweiz stackars förbundskapten är mycket lik John Litgow.

Inga kommentarer: