fredag, juni 27, 2008

Hi(s)story

Lika lite som man förstår vad ens senaste ligg,ragg,dejt eller före detta partner ser hos den där nya personen ifråga, lika lite förstår man vad de såg hos sina ex.Att råka stöta på ett ex, bara få vetskap om henne,vem hon är,hur hon ser ut, kan ge mig mardrömmar och starkt börja tvivla på mina egna känslor.För så gott som jämt är hon så väl fulare och fetare än mig, och jag undrar givetvis vad jag lyckats dra hem, som inte har bättre smak än så där? Jag som är snygg,har stil och klass, har alltså inte bättre omdöme än att lyckas stöta på en typ som nöjer sig med ett hål, oavsett hur allt det där runtikring ser ut.

Jag vet att jag är elak, men det går inte att komma ifrån att man frågar sig om det är en själv som har dålig smak, som inte haft vett att ta reda på sånt här innan. Istället blir man ju värsta uppryckningen för killen ifråga.Han kan helt plötsligt skatta sig väldigt lycklig som när han träffar nästa tjej, kan peka på mig och säga att det där är hans ex.Och förhoppnigsvis ge henne lite ångest av det bättre slaget.Då man känner att man bara vill dö för att exet ju var så fasligt mycket snyggare än vad man själv någonsin kommer vara.

Inga kommentarer: