onsdag, juni 25, 2008

No bus for you

Det finns ett töntigt litet företag som heter Bus 4 U och dom har nu råkat hamna i onåd hos mig.I så pass stor onåd att jag inte tänker ta hänsyn till deras egna lilla önskan om att man, vid synpunkter och klagomål, skall meddela dem, samt vid uppskattning skall berätta för alla sina vänner, något som kort sagt vilket litet nystartat företag som helst kör med.Detta för att dom så lätt skulle kunna undvika att förarga mig.

När jag köpte biljett reserverade jag inte plats.Varför överhuvudtaget komma på tanken att reservera plats på en fucking jävla buss?Spelar det verkligen någon som helst roll var man sitter?Fram kommer man väl oftast ändå?Det här är så särdeles svenskt att jag inte vet var jag ska ta vägen.I bussen finns nämligen singelsäten där man slipper sitta bredvid någon annan svettig stackare, och det är väl endast därför som man kan reservera, för att blyga,skygga,osociala svennar ska slippa ångesten det innebär att behöva sitta bredvid en främmande människa och, ve och fasa, kanske behöva säga till personen ifråga när man behöver komma förbi för att gå på toaletten.Töntigt så det förslår.Och så dom som på allvar tror att det inte kommer finnas två lediga platser bredvid varandra och prompt måste sitta intill varann för att dom annars dör i ett anfall av separationsångest. Jag hyser inget annat än förakt för er. När jag och min lillebror som små åkte mellan Skellefteå och Övik var tredje helg så var det huggsexa om platserna.Ibland fick vi sitta på två diamteralt olika platser i bussen, detta trot att hela bussen visste att vi ville sitta bredvid varandra, och detta beror på att svenskar i grund och botten alla är sadister som med glädje förtar ett syskonpar på sju och tio deras enda nöje på en fyra timmar lång bussresa, nämligen att sitta bredvid varandra.

Jag reserverade som sagt var inga platser.Dock var alla andra platser, när jag skulle kliva på, upptagna av en skylt där det stod reserverat, vilket ju, med tanke på att jag inte reserverat, var lite konstigt.Jag fick alltså vänta tills alla som reserverat satt sig, och sedan sätta mig på den plats som var kvar.När vi sen stannade till för första gången så visade det sig att platsen jag satt på var reserverad, varpå jag fick byta och återigen vänta tills alla som reserverat satt sig, och sen sitta där det var plats över.En procedur som upprepade sig bägge de gånger då bussen stannade, på så väl bort som hemresa.

Det här är ju helt sjukt. Hur svårt kan det vara att endera tvinga alla att reservera,inte låta någon göra det, eller lämna några säten oreserverade till dem som inte bryr sig? Det blir ännu töntigare,när man inser att företaget bara gör så här för att kunna krama ur resenärerna några extra kronor,och man inser att det är resenärernas eget fel, för skulle ingen reservera, skulle problemet överhuvudtaget inte existera.

1 kommentar:

Anonym sa...

Detta var en oerhört du kommentar, det är väl praktisk och dessutom rättvist att reservera platserna i förväg. Du skriver om huggsexa, skulle det vara något bra? Det hjälper inte att du använder ordet diametralt, det märks att du är kokko ändå.