måndag, juni 30, 2008

Snipp snapp snut, så var Em-sagan slut

Snipp snapp snut så var Em slut. Även om det här EM:et inte på långa vägar levt upp till mina förväntningar, så måste jag ändå tillstå att jag kommer sakna fotbollen nu när det inte finns så mycket som en enda lite sammandragning att titta på.Det var jobbigt redan tidigare i förra veckan när det inte visades någon fotboll i några dagar, dessa två dagar kändes så tomma och livlösa, och gav mig en bisarr försmak av vad som nu komma skall, hur ordningen nu sakta kommer återställas. Jag gillade det inte då, jag gillar det inte nu.Jag vill ha ett mästerskap som håller på från början av juni till slutet av augusti, om det så betyder att man var tvungen att köra både herr och dam mästerskapen samtidigt ( vilket kanske inte är en sån dum idé).

Det gick ju så jävla fort, jag hann inte alls se alla matcher jag vill se, lägga ner tillräckligt mycket tid på att lära mig helt sjuka detaljer om olika spelare, deras husdjur eller favoritfärger.Det hör ju varje mästerskap till att jag gör sånt, och nu har det inte hunnits med och därför kräver jag att allt ska börja om från början.Så att Scolari inte sätter in reserverna i sista matchen, att Ballacks mål inte blir godkänt, att Sverige inte åker efter gruppspelet, att Luca Toni skippar mustaschen, och att Colin Robinson Kazim finns att hitta i Aftonbladets EM-bilaga, så jag kan sätta upp en bild på honom ovanför sängen.

Inga kommentarer: