söndag, juni 15, 2008

Matchanalys Spanien Sverige

Nu ska jag, som enligt väl underrättade källor inte är särskilt insatt i fotboll men ändå vet förhållandevis mycket om fotboll FÖR ATT VARA TJEJ, försöka mig på att analysera matchen mellan Spanien och Sverige. Det kan bli lite svårt eftersom jag hellre kollar på de snygga spelarna, hellre än hur dom spelar, samt bryr mig mer om utseendet på matchställen, än vad som händer på planen. Men likväl.

Jag upplevde att Spanien, precis som så många redan hunnit konstatera verkligen tog tag i matchen från start. Jag imponerades väldigt av de snabba vändningnarna i kontringnarna, och överlag det kvicka passningsspelet. Men efter ett tag, ganska snart efter att Sverige kvitterat, och rätt långt in i andra halvlek kändes de som om Spanien tappade fart, men framförallt spelade alldeles för svårt. Jag försöker förstå mig på varför men det går inte. Det var mycket svåra passingarna som väl fann sin man men sen försvann om ni fattar vad jag menar.

Lagerbäck kan sura allt han vill över att domaren borde dömt vad det nu var Lagerbäck tycker att han borde dömt, men Spanien var det bättre laget och David Villa är en måltjuv av rang som tog chansen när han fick den. I mina öron är Lagerbäck och många andra bara så sjukt dåliga förlorare. Han borde satt in Källström tidigare, även om vissa anser att Kimpan är dålig på defensiven så var han jävligt taggad. Jag är sjukt impad av Stoor och förväntar mig att han får mer speltid framöver. Lagerbäck är känd för att påstå sig vara nöjd med likaresultat och det hatar jag nog allra mest med honom eller det svenska laget överhuvudtaget. Och därför är det kanske positivt att han blir så upprörd över domarens agerande. Jag förstår bara inte hur man kan bygga sin filosofi på att vara nöjd med likaresultat.Det är så svenskt och jantigt att jag vill spy.

Inga kommentarer: