måndag, juni 16, 2008

Dagens ilandsproblem

På jobbet har vi en vattenmaskin.Man kan välja mellan svalt, kolsyrat och kallt vatten. Jag dricker alltid svalt för annars får en liten tönt som jag brainfreeze.Jag tycker det är asläskigt att dricka kallt, hela kroppen blir som en levande istapp så jag låter helst bli. Nu är det ju ingen som tvingar mig att göra det tack och lov. Men vad som då och då händer är att personen innan valt kolsyrat vatten och det ger avsmak på nästa glas man tar. Så mitt svala vatten får en svag men lätt kännbar ton av kolsyra som är nästintill värre än att dricka kallt för att man aldrig vet om så är fallet eller inte.Det blir en minst sagt otrevlig överraskning och inget jag direkt uppskattar.Alternativet är ju att gå ner i köket och dricka kranvatten men vem fan orkar göra det? Dagens ilandsproblem.

Inga kommentarer: