fredag, juni 13, 2008

Surr Metropol

Att lyssna på SR Metropol kan för det mesta beskrivas som ren och skär tortyr.Martin Betancourt pratar med förställd och jobbig röst på ett sätt som jag tror han själv tycker är superroligt men som bara gör mig djupt obekväm. Skulle jag prata så där skulle ingen,jag säger ingen, ta mig på allvar.Vilket tur att jag inte gör det då kanske ni tänker. Och så tänker ni att om jag retar mig så fruktansvärt på Metropol behöver jag väl inte lyssna.Och det är ju helt sant.Jag behöver inte lyssna. Men vad jag dock måste göra är betala skatten som går åt till att betala denna sörja.Det mesta jag vänder mig emot med SR Metropol är att så gott som nästan alla är amatörer.Faktum är att jag själv hört amatörradio som är mycket bättre än Metropol, och det vill inte säga lite. Jag har god lust att börja gråta då jag tvingas åhöra hur någon stackars tjej ska recensera Indiana Jones och helt uppenbart inte har ens det minsta tillstymmelse till manus utan tycks komma på vad hon ska säga allt eftersom. Det krävs ett fullblodsproffs för att kunna göra radio utan manus, och att hon skulle vara det råder det mycket stor tveksamhet kring. Visst är jag bitter, jag har sökt jobb på SR både en och två gånger men som blekblatte så har man ingen som helst möjlighet att bli ens det minsta inkvoterad.Kanske om jag, som så många andra, varit en god och glad blandning. Som Adam Tensta eller Amir Chamdin. Då hade jag kunnat komma och hävda mitt invandrarskap på helt andra grunder. Men nu är jag bara en sorlig liten bitter finne.

Men allt är inte dåligt ställt med Metropol. Men det är också en del av problemet. Att det är så ojämt.Å ena sidan kan det vara bra,intressant och intresseväckande. Men sen öppnar sig en enorm avgrund av lågvattenmärken som man retar sig på desto snabbare.Just för att man har rätt att förvänta sig kvalité. Det är liksom det som SR kan konkurrera med.Börjar man nagga på kvalitén så är det bara utför. Jag förstår faktiskt inte varför man ens ger sig på att försöka vinna lyssnare i den åldersgrupp som verkar totalt ointresserad av att överhuvudtaget lyssna på radio. Dom kommer inte börja lyssna på SR Metropol bara för att det spelas lite mer musik, eller för att man har en kille som pratar som en seriefigur. Så lättlurade är dom inte. Dessutom vill dom inte lyssna på bestämda tider, utan när dom vill och kan. Fortsätt satsa på kvalitativ radio som är bra, det ni kan och vet hur man gör, med folk som vet hur man gör det bra. Allt annat är ju bara skandal. Ni ger mig ingen som helst anledning att fortsätta betala tv-avgiften om det fortsätter så här.Over and out.

Inga kommentarer: