torsdag, januari 29, 2009

Tusen och en anledningar till att folk inte svarar i telefon

Det här att inte svara i mobilen när någon ringer är något jag förmodligen aldrig förstå. Jag svarar nästan alltid, även om det så är med livet som insats. Om jag inte svarar beror det aldrig på att jag inte vill, utan på att jag inte kan. Då har jag förmodligen glömt mobilen i mitt rum medan jag är i köket och lagar mat, eller så simmar jag någon av de där 100 längderna som jag tillryggalägger ett par gånger i veckan, eller så är jag och handlar, eller så pratar jag redan i telefon, eller så sover jag, eller så är jag i tvättstugan. Listan kan helt enkelt göras lång. Men aldrig låter jag bli att svara för att jag inte vill prata. Aldrig. Varför i hela friden skulle jag göra det? Personen ifråga kommer med allra största sannolikhet fortsätta ringa tills du faktiskt lyfter luren, för att du inte vill prata är det sista människan tänker. Människan, det vill säga jag, tror att du är i tvättstugan, på toa, fönar håret, har sex, dammsuger, tar en cigg på balkongen. Det var väl en timme sen jag ringde sist, kanske skulle prova igen?

Inga kommentarer: