tisdag, januari 20, 2009

Top Model Australia



Okej. Så nu har Tv 3 repriserat varenda säsong av ANTM. På vardagarna då alltså. Så att alla hårt arbetande människor missat det. Men man kan ju ändå fråga sig vad trean då tänker dra upp ur reprislådan, som ju vid det här laget måste vara gigantisk. Blir det månne Top Chef? Ännu mer Project Runway? Eller kanske ännu mer Melrose Place? Naj, det blir andra säsongen av Top Model Australia! Och jag som sett första säsongen, som jag tyckte var rätt bra, är superpepp. Verkligen superpepp. Top Model Australia är minst lika bra som ANTM, även om det inte är lika påkostat. Framförallt vinner serien på att ha yngre deltagaren än sin amerikanska förlaga, för då känns det som att tjejerna faktiskt har en sportslig chans att om inte bli toppmodeller så kanske i alla fall modeller. I första säsongen förekom det otaliga gräl mellan deltagarna, och det var högkvalitativ dokusåpa när det är som bäst. I synnerhet om de grälande är självmedvetna, osäkra modeller i övre tonåren som bitchar om kort sagt vad som helst. Typ att någon lånat en borste, ett par byxor, sedan snackat liiiite för mycket skit för sitt eget bästa, och nu helt sonika står med brallorna nere.
Min favorit var till en början Paloma, hon på bilden ovan, men hon blev snart helt jäkla bindgalen, och förtjänade ingen som helst respekt. Jag hann aldrig riktigt återhämta mig för att orka heja på någon annan, men serien var klart sevärd ändå.
Nu är det dock andra säsongen som trean väljer att visa, och det gör ju det hela ännu mer spännande.

Top Model Australia
Tv 3 16.00

Inga kommentarer: