torsdag, januari 29, 2009

Age is nothing but a number

Allan Ballan trodde jag var 19, eller det påstår han i alla fall. Att han och hans vän dividerat om min möjliga ålder innan han vågade sig fram och började prata. Att hans kompis till och med vågade sig på att gissa att jag var ännu yngre. Allan Ballan tyckte att jag borde bli glad, vem vill inte se yngre ut? På sätt och vis förstår jag vad han menar, men det finns ju gränser. Och min gräns går vid tjugo. Jag vill inte bli tagen för någon osnuten tonåring, jag är ju kvinna. ( Det är i alla fall vad jag inbillar mig, moahahahaha).

Men seriöst. I min värld är det inte särskilt smickrande att någon tror man är tio år yngre. I min värld betyder det att jag uppfattas som omogen och barnslig. Och det är jag då rakt inte! Men om det nu är så att folk tror att jag på allvar går gymnasiet kanske jag borde se över mitt personliga varumärke.

Inga kommentarer: