lördag, januari 31, 2009

Jag är livrädd för att tappa ner något livsnödvändigt i toastolen. Absolut livrädd. I de fall jag har med mig telefon eller nycklar in på toaletten iakttar jag alltid största försiktighet. Det vore så fruktansvärt traumatiskt att se mobilen ligga där nere. I värsta fall i en pöl av kiss och till och med bajs. Så fruktansvärt! Och tvingas ta upp den, plocka ut simkortet och sen kasta mobilen. Och efter det ta en lång skamsköljning. Skrubba kroppen fri från all inbillad avföring man fått på sig. Ännu jobbigare skulle det nog vara med nycklarna. Tvingas koka varenda en. Men sen ändå leva med vetskapen om var de en gång legat. Tack och lov har jag aldrig tappat något livsnödvändigt i muggen, men jag är allvarlig oroad för att jag någon dag kommer göra det. Bara tanken på att jag faktiskt var tvungen att plocka upp den rougeborste som för någon månad sen gick ett mycket tråkigt öde till mötes, fyller mig med obehag. Men det var tack och lov bara en rougeborste.

1 kommentar:

Soulie sa...

haha en gång så råkade jag spola ner min kära nya mobiltelefon i toaletten så i feel u, inte alls trevlig spec när man ska förklara för alla vad som hänt med ens mobil :D