måndag, januari 19, 2009

Om Pamela Anderson Girl on the loose

Igår visades andra avsnittet av Girl on the loose, som ska föreställa någon slags dokumentärserie om Pamela Anderson, på femman. Något från det programmet, som verkligen lyckats etsa sig fast i mitt minne, är när hennes manager förklarar att Pamelas storhet vilar på att hon är den typ av kvinna som män åtrår, men kvinnor ändå inte hatar. Det har aldrig slagit mig förut, men han har verkligen så rätt i det han säger. Det finns hur många tuttlisor som helst därute som jag verkligen avskyr, mest för att jag inbillar mig att dom är helt blåsta i pallet, men Pamela är och har aldrig varit en av dem. Jag kan inte sätta fingret på varför, men i och med att jag nu sett två avsnitt av Girl on the loose, har jag insett det nog måste ha något att göra med hennes älskvärda sätt. Hon är befriande choosefri, och även om hon emellanåt blir överdrivet vampig, till exempel då hon ligger i badet och av vad jag förstår ska berätta hemlighet om sig själv, så gör hon det alltid med glimten i ögat. Hon tycks ha väldigt nära till skratt, utan att för den skull framstå som pantad. Eller så är hon bara medveten om att hon framstår som lite korkad, men har inte så mycket emot det.

Girl on the loose
Kanal 5 söndagar 22.00

Inga kommentarer: