onsdag, april 01, 2009

Samvetskval

Jag hatar alla saker i mitt hem som aldrig kommer att ta slut. Som den sedan flera år tillbaka oanvända deodorantsprayen. Den och tusen andra saker får mig att gå i tusen bitar. Jag har verkligen försökt komma på varför jag får sådan klåda av sånt här, och skyller som vanligt på mitt kontrollbehov. Det och mitt ändlöst dåliga samvete.

För oavsett hur jäkla bra min snålhet kan vara ibland, då jag tvingar mig själv att springa runt och jämföra priset på allaska pollock. Men när det kommer till saker jag inte använder kan jag av samma anledning inte förmå mig själv att slänga dem. Enda undantaget är medicin som gått och blivit gammal, men till och med då nästan skär det i hjärtat.

Jag tror att alla de här prylarna jag aldrig använder sticker mig i ögonen för att jag påminns om vilka dåliga köp jag faktiskt en gång gjort. Om att jag inte alltid är den där snålfinnen jag så skryter så mycket om. Men då borde jag väl snarare spara skiten för att inte göra om samma misstag igen, istället för att ge bort eller sälja den vidare?

Inga kommentarer: