tisdag, april 21, 2009

I say Movado,You say Mavodo

Nej, jag har ännu inte gått med i Facebookgruppen Hämta Mavado till Sverige. Inte för att jag inte vill att han ska komma, utan för att jag inte tror att det har någon som helst betydelse för honom om vi startar en grupp eller inte. Han må ha gjort en låt som heter Money Changer, där han hävdar att pengarna inte ännu förstört honom, men jag är böjd att tro att det bara handlar om att hosta upp cash, och då tillräckligt mycket. Att jag bönar och ber hjälper inte.

Men det roliga med gruppen är att gruppnamnet får mig att tänka på utvisningshotade barn/oskyldigt fängslade svenskar utomlands. Byt ut Movado mot Annika Östberg och ni förstår vad jag menar. Det enda som saknas är att gruppen skulle flika in ett "hem" framför Movado och saken skulle vara biff. Någonstans mellan raderna tycks det vara införstått att var Movado än befinner sig, så har han det helt enkelt inte särskilt bra. Han måste få komma till Sverige. Här skulle vi behandla honom med kärlek och respekt, den kärlek och respekt han förtjänar. Så Hämta Mavado till Sverige. Gör det nu! Imorgon kan det vara för sent.

Inga kommentarer: