tisdag, april 14, 2009

Numbers

Inte nog med att jag har memorerat mitt kontonummer, det som tycks provocera min omgivning något ofattbart, är att jag memorerar siffror en och en, inte som hela tal. Det finns ett café som heter 113 50, som postnumret, vilket jag utläser som ett ett tre fem noll. Det har jag fått lära mig är helt fel och efterblivet. Vilken vettig människa som helst vet ju att man säger hundratretton femtio, och gör man inte det är man helt enkelt dum i huvet.

Jag förstår hur de människor som dumförklarar mig tänker, att det borde vara enklare att komma ihåg hela tal istället för enstaka siffror, men jag har alltid gjort så här. Det är först efter att folk påpekat hur korkat det är, som jag försökt lära mig andra sätt att minnas telefonnummer på. Men ofta går det bara av rena farten. Vad har det för jävla betydelse???

Inga kommentarer: