torsdag, april 16, 2009

Bara seriösa förhållanden



Hahaha! "Bara seriösa förhållanden". Jaha, där ser man. Det ska liksom garantera att man faktiskt kommer hitta någon, eller att den man hittar faktiskt är intresserad av att inleda något? Jag förstår ingenting. Hur kontrollerar man det? Jo, man tar betalt. Okej att det kanske sållar agnarna från vetet, men folk som bara vill knulla är väl minst lika beredda att betala, som dem som vill ha något mer bestående? Sen kan man ju verkligen ifrågasätta det rimliga att betala för att träffa någon man bara ska knulla, på internet, när man kan lägga de pengarna på att supa någon snygg på valfri sylta en fredagkväll, men det är en helt annan femma.

Men jag måste ändå tillstå att det är rätt smart att prata om seriösa medlemmar och seriösa förhållanden. Vem vill förknippas med Spray, Happy Pancake eller Match.com då? Även om dessa kontaktsajter inte är uttalat oseriösa, så är dom ju inte, då de ju inte framhåller sin seriositet, seriösa nog. Näe, alla seriösa singlar, i verklig jakt på en partner väljer Parship, så är det bara. De skulle aldrig hemfalla åt att söka sig någon annanstans än Parship, det skulle ju vittna om att de var oseriösa, det vill säga bara ute efter att få sitt bekräftelsebehov tillfredsställt, kanske leka lite med icke ont anande medlemmar. Just så.

Det måste ju vara så att när man matchat ihop två användare på Parship, utvärderar man deras förhållande för att se till att de lever upp till de krav man ställer på seriositet. Så bara måste det vara. En andäktig kontrollant intervjuar bägge parter om hur de inledde sitt förhållande, att de inte förde sex på tal förrän efter minst tre dejter, då de lät undslippa sig en kyss. En kontrollant som ser till att det enda som paren pratade om på sina inledande dejter var familjeförhållanden, barndom och synen på framtid med karriär och barn. Någon som kort sagt säkerhetsställer förhållandet som seriöst, ett sådant förhållande som alla vill ha och drömmer om. Där man är varandras bäst vän, och kan prata om allt.

Någon som jag har alltså inget på Parship att göra. Jag vet inte vad jag vill, eller om jag överhuvudtaget vill ha något. Jag skulle bli utkastad innan jag hunnit fundera klart på om jag ska köra på samma gamla användarnamn som alltid. De där kontrollanterna skulle neka mig tillträde till alla de där tusentals seriösa singlarna med motiveringen att jag inte är tillräckligt seriös.

Inga kommentarer: