onsdag, april 08, 2009

Psychic

Okej, min släkt lever verkligen upp till alla fördomar någon enda människa kan tänkas ha om finnar.
Självmordsbenägna - CHECK!
Alkholmissbrukare - CHECK!
Manodepressiva - CHECK!
Allmänt svårmodiga - CHECK!
Plikttrogna - CHECK!
Arbetslojala - CHECK!

och nu då, vidskepliga och synska!

Och jag börjar nu ångra att jag överhuvudtaget nämnde detta för Allan Ballan. Det började med att vi satt och pratade om ditt och datt, dvs hans släktförhållande, varpå jag utan att veta varför frågade om hans farfar var kung. Fråga mig inte varför, men jag får lite sjuka infall. Men så klart visade sig hans farfar mycket riktigt ha varit kung, och han undrade hur jag kunde veta det. Att då försöka förklara att "jag bara kände det på mig" gick inte. Men det är ju så! Och då undrade han genast om jag kunde spå, och om jag inte ville spå honom. Nej jag kan inte spå. Mina färdigheter sträcker sig till sådant som tonåringar håller på med, och det är inget jag pratar högt om. Jag har helt enkelt inte "gåvan". Men jag gick ändå med på att spå honom, mest på skoj. Det visade sig dock vara ett mycket stort misstag. Han har nu fått nippe på det här med att spå, och ringde mig igår kanske fyra gånger för att höra sig för vad olika kort står för. Varpå jag sa att man inte får skriva upp det. MAN FÅR INTE!

Nu är det inte som att det jag gjorde är något man ska ta ens det minsta på allvar, men det känns som att det inte riktigt gått fram hos kära Allan Ballan. Jag är lite rädd att jag fått en hobbysiare på halsen, som jag inte vet hur jag ska bli kvitt. Kanske med lite magi? ;)

1 kommentar:

Lilla jag sa...

haha det är precis som min släkt, alla fördomar man kan tänka sig om finnar,