onsdag, april 29, 2009

Hur snål är jag?

Min förbannade snålhet vet inga som helst gränser. När jag i lördags handlade på HM i Kista Galleria för den facila summan av 359 kronor, och då bara skit i form av hudkräm, duschcreme, strumpbyxor och hårvax, hade jag inte mitt Clubkort med mig. Jag övervägde en kort sekund att avstå från att köpa all den där skiten. Men jag behövde verkligen skiten och köpte det ändå, då hon i kassa i förbifarten nämnde att jag kunde efterregistrera köpet senast en vecka i efterhand. Vilket jag då tänkte göra igår. Men när jag knallade in på HM på Fridhemsplan får jag till min förskräckelse veta att jag måste åka till samma HM-butik som jag handlat på! Orka!

Nej jag bor inte i Kista. Jag bor i Solna. Jag åker till Kista en gång i månaden, när jag vill ha allt på ett och samma ställe och inte orkar slåss med folk på Drottninggatan, som ju på helgerna är helt packad med folk. Då är Kista Galleria helt utmärkt. Men det är inte på vägen hem direkt. Det är tio minuter och det är tio jäkla minuter jag inte orkar åka bara för att få tillgodoräknat 359 kronor på mitt Clubkort. Inte orkar!

Men snålfinnen i mig, hon orkar hon. Hon kan för sitt liv inte förstå hur jag är beredd att offra de där förmodligen futtiga bonuspoängen jag får. Hon har också kommit på att när vi ändå är i Kista, som vi nu ska ta en omväg förbi imorgon efter massagen, ska vi gå på systemet och kolla efter en satinjacka. Och äta kyckling med jordnötssås. Som plåster på såret. Dumsnålhet i ett litet nötskal!

Inga kommentarer: