lördag, april 04, 2009

Mavado?



Det ryktas om att Mavado skall spela i Stockholm i mitten på maj, och eftersom jag inte hade råd att gå på Collie Buddz, hoppas jag verkligen att det stämmer. Mavado har varit ett återkommande inslag i min vardag sedan vad som känns som en evighet, men som nog inte kan vara mer än på sin höjd två år. När jag hörde honom första gången föll jag för att det lät så nytt,fräscht och modernt i jämförelse med annan nutida dancehall, men nu börjar det kännas som att allt fler börjar komma ikapp, vilket väl är både på gott och ont.

Tyvärr ryktas det också om att han skulle spela på Kägelbanan av alla ställen, och det finns nog ingen konsertlokal i Stockholm som ger mig så mycket klaustrofobi, som just Kägelbanan. Det är lågt i tak, det är alltid packat, och det blir varmt och kvavt vilket slutar med att man efter hundra års väntan har ont i huvudet och håller på att avlida av värmeslag. När jag precis flyttat till Stockholm 2002 och sprang runt på en massa hiphopkonserter, ägde de flesta av dem rum där och då hade jag inga som helst problem med det, men nu börjar jag väl antagligen bli gammal och bekväm av mig. Därför vore Göta Källare så mycket bättre. Det är den ideala lokalen för dancehallkonsterter just för att det finns någonstans att ta vägen och gömma sig om helvetet, dvs diverse catfight eller liknande, bryter lös. Så jag håller tummarna för att han överhuvudtaget kommer, och att han då spelar på Göta Källare, och ingen annan stans.

4 kommentarer:

Rvs! sa...

Yes! Mavado är den enda (nya) jag samlar/köper/laddar ner.

iTES!

Rvs! sa...

..och Serani och Laden, kanske.

Eveliina Kokko sa...

laden definitivt, hans singel borde kommit nu så hade den blivit en garanterad sommarhit. nu kanske inte så mkt.

Rabbi von Sydow sa...

ah, inte värsta kollen på Laden as we speak, men him good.

NOW: Chingo Bling - Rodeo-Ruff (2009)!.mp3