onsdag, augusti 13, 2008

Vanta

På URF var jag verkligen förberedd upp till tänderna.Jag hade med mig extra tjocktröja,halsduk och avkapade fingervantar.Kläder som jag nogsamt såg till inte föll ur väskan någon av de otaliga gånger då jag rotade efter något annat utom just dem.Ändå upptäckte jag när jag packade upp min ryggsäck i måndagsmorse ( ja,jag vet, ofattbart lat av mig att inte packa upp den förrän två dagar efteråt) att en av vantarna olyckligtvis lyckats ramla ur väskan, förmodligen när jag drog på mig jackan under Alborosie.Något jag dock inte sörjde eftersom jag sedan gammalt har en udda vante, även den avkapad, och förnöjsamt tänkte att dessa två udda stackare ju kunde bli ett par.Tills jag upptäckte att de bägge är vänstervantar.Så om någon har två högervantar som vill gå ett bättre öde till mötes än att leva en minst sagt tynande tillvaro i botten på vantväskan kan väl holla at ur girl!

Inga kommentarer: