torsdag, augusti 14, 2008

No Gentleman

Precis samma beslutsångest som plågade mig förra veckan gällande URF, gör sig nu påmind igen då jag inte vet om jag ska gå på Gentleman ikväll eller inte.Det har som vanligt med väder och vind att göra.Spelningar på grönan är sällan bra.Själv såg jag Ed Harcourt i duggregn typ 2003 och det var väl helt okej, men av vad jag har förstått är han bäst när han får några timmar på sig, och hans ljudtekniker får utrymme att leka lite.Vilket de inte fick där och då.

Men nu spelar alltså Gentleman på grönan.Jag såg honom i april och var inte på hart när tillräckligt förberedd, och att jag skulle vara det nu är att hoppas på för mycket.Min tvehågsamhet ger mig inte tid att peppa för konserterna som jag borde, utan istället står jag där som ett fån när alla andra sjunger med. Så vill jag ju givetvis inte att det ska vara,men ser hellre konserten än låter bli.

Nu vet jag att konserten nog inte kommer bli lika bra som den jag såg i april, men å andra sidan kommer jag slippa alla jobbiga element som förstörde stämningen sist.Han kommer förhoppnignsvis inte vara försenad, inte låta körtjejerna ta för mycket plats, jag kommer inte tvingas lyssna på ett gäng sexuellt frustrerade KTH-töntar, inte få en armbåge mellan skulderbladen av valfri surfitta,inte riskera få ett gigantiskt glas vin över mig.Jag föreställer mig kort sagt att allt som kringgärdar konserten, dvd publiken, kommer vara fasligt mycket trevligare än den på Berns, och kanske är det värt att gå bara därför.

Inga kommentarer: