fredag, augusti 01, 2008

Serre? Det är ju bara så jävla irri!

I bilen hem från Finland började vi prata om att man inte ska reta upp sig på saker i onödan.Detta eftersom min pappa blev lack på att jag satt och messade, och senare skällde ut en medtrafikant för att han körde med husvagn.Något som min pappa ju med sitt gnäll verkligen inte är i stånd att göra något åt. Men som han ändå känner sig nödgad att lägga tid på att irritera sig på.

Själv retar jag mig dagligen på en massa saker som det inte är lönt att lägga ner någon som helst energi på.Som det faktum att någon av mina nötter till grannar sänkt tempraturen i kylen, förmodligen för att möta rötmånaden väl förberedd, så till den milda grad att köttet jag lagt i marinad, samt paprika jag skulle snaxa på till tv:n hade frusit.Nej jag pratar inte om att dom var lite lagom kalla, eller alltså jättekalla.Paprika hade frusit till is.När jag var i Lövånger retade jag mig på att dom som målade om fönsterluckorna i Kyrkstan inte valde att börja med de luckor som syntes mest utifrån, alltså de som vätte ut mot Kungsgatan eller bara syntes mest på håll.Detta höll på att driva mig till vansinne varje gång jag cyklade förbi stället, vilket jag gjorde så gott som två gånger dagligen.Man kan ju lägga tid och kraft på annat kan man tycka,men inte jag inte.

Inga kommentarer: