tisdag, augusti 19, 2008

Jag läser i Aftonbladet att glasögonen kommer bli inne i höst.Det var ju väldigt trist att det inte var det när jag fick glasögon i femman på mellanstadiet och trodde att jag aldrig skulle få chans på någon.Vilket jag inte heller fick, men om det berodde på att jag hade glasögon är väl ytterst tveksamt.Jag tröstade mig med att jag var för smart och att killarna kände sig hotade av det.Faktum är att jag fortfarande gör det.Vad gör man inte?

Men jag kommer ändå inte börja gå ut i mina glasögon.Jag är alldeles för rädd om mina glasögon,misstror min omgivning alldeles för mycket för att kunna slappna av om jag gör så.Jag är nämligen fullkomligt övertygad om att det kommer dyka upp någon överförfriskad själ som vill prova mina glasögon och typ tappa dom i golvet,tappa ner dem i Strömmen,toastolen,ishinken,papperskorgen.Eller att jag kommer hamna i slagsmål(läs reta upp någon som vill slåss,oavsett vad saken gäller) och att personen då kommer ta mina glasögon och kasta iväg dem mitt ut i gatan,alternativt kasta ner dom på marken och sen stampa på dem.Jag berättade det här för en bekant som bara skrattade åt mig,som dessutom tyckte att jag var sexig i glasögonen och tyckte jag borde ha dem oftare, och tyckte jag ver mer än lovligt paranoid( eller kanske bara hade livlig fantasi) som gick och oroade mig för saker helt i onödan.

Inga kommentarer: