tisdag, augusti 05, 2008

Pappa och jag

Jag är uppvuxen med min pappa.Vilket väl kanske idag inte är särskilt speciellt, men då jag växte upp var det.Och pappa var pappa på sitt sätt.Han sket fullkomligt i att läsa den där lilla boken som skickas fram och tillbaka mellan lekis och föräldrarna så jag fick själv hålla reda på när jag skulle ha med mig matsäck till utflykter och dylikt.Men frukten till fruktstunden kom han alltid ihåg.Han började dock tröttna på att köpa äpplen och bananer så en gång fick jag ta med mig kiwi, och blev nog den koolatste tjejen i gruppen. Jag minns det som om det var igår.Man kunde köpa popularitet med en kiwi!Men den kunde vara borta lika snabbt.Lika snabbt som det tog alla andra att tjata sig till att också få med sig kiwi till fruktstunden.

Inga kommentarer: