onsdag, augusti 20, 2008

Jag vet inte vad det är för kosmisk kullerbytta som gör att jag de senaste veckorna ständigt tycks stöta ihop med den person jag minst av allt vill träffa.Är inte Stockholm större än så här? Har inte jag ett större verksamhetsområde än att kunna låta bli?

Det här är mannen som påstått att han bor på tre olika ställen,kommer från HELA AFRIKA,samt uppgett två olika namn.Är det vad man brukar kalla mytoman?Jag vet inte.Jag vet att jag på fyllan skällt ut honom både en och två gånger men nu kommit över det,och mest tycker synd om honom när vi råkar på varann, för att han så uppenbart fortfarande inte har hittat sig själv.Han byter stil och image var tredje månad( eller med varje ny tjej).Synnerligen intressant.

Vi stöter i alla fall på varandra ständigt.Jag gick på stan med en kompis och skulle kolla skor.Han står där och köper ett par.Jag går på Cinemafrica på Kulturhusterassen,och när jag vänder mig om står han där.Jag går på Viva Stockholm och vem vandrar förbi?Det sägs att man gör om sina misstag tills man lärt sig av dem? Betyder det att jag måste fortsätta stöta ihop med honom,tills jag får bättre omdöme?Är han en ständig påminnelse om mitt dåliga omdöme?

Jag kan ändå inte låta bli att skratta lite åt honom.Till saken hör att det finns en community där vi bägge är medlemmar.Han är dock inte den vassaste kniven i lådan.Efter att hans första användare förmodligen lusats ner med mejl från tjejer som han hustlat(läs mig) och nu inte orkar stå till svars för,så har han skaffat sig en till.Med den lilla missen att han har bild till bägge,bilder som är väldigt lika och där man tydligt ser att det är samma person.Som om inte det vore nog så loggar han emellanåt in på dem bägge samtidigt,och då den här communityn(?) är vad Lunar var för tio år sedan poppar det upp bilder på senast inloggade,och när då hans bägge bilder syns där är känslan minst sagt surrealistisk.För i samma sekund som alla dom där tjejerna som hustlat honom ser bägge bilderna,så förstår dom ju också att han gjort just det och att han nu gör allt som står i hans makt för att fly från problemen.Han är bara inte tillräckligt smart för att förstå hur han ska lyckas.

Inga kommentarer: