torsdag, augusti 07, 2008

URF or not to URF

Precis som säkert hundra gånger förut fick jag idag beskåda hur biljetterna till URF tog slut framför mina ögon.Jag undrar alltid hur det här lyckas hända, och hur det alltid lyckas hända mig?Det hände senast när jag skulle boka biljett till Finland i början på juli, bara för att jag envisades med att försöka vara kall i magen och hoppas på något bättre.Då slutade det med att jag fick sitta på planet asbakis efter Jah Curekonserten, istället för att ha haft ännu en dag att softa på i Stockholm.Come to think of it så kanske det var därför min väska försvann, bara som ett omen för att jag måste bli snabbare på att fatta beslut.Det hände även när jag skulle boka hemresan från Norrland, för att jag segade då fick jag åka från Umeå istället för Skellefteå.Hur fan är det möjligt?Och så idag då.Då sitter jag där och undrar om det verkligen spelar så stor roll att spara sjuttio spänn genom att ta ett förköp, eller om jag inte ska köpa i entrén istället. Och ger mig själv hundrade repriseringen av Cityakuten på mig att fundera över saken.Bara för att när jag återvänder till datorn mötas av en svart liten ruta som med all önskvärd tydlighet låter mig veta att det är helt uppbokat och att evenemanget inte går att boka för närvarande.På mindre än en timme har det alltså gått från grönt till svart.Biljetterna till en festival som kommer pågå till större del i regnväder och tio plusgrader, vilket har varit anledningen till att jag överhuvudtaget har tvekat, har alltså lyckat sälja slut på sina biljetter på mindre än en timme.Jag vet att jag fortfarande kan köpa biljetter vid entrén och förmodligen kommer göra så, men om det skulle visa sig att biljetterna även där är slut så kommer jag göra så slut med universum, eller fråga mig väldigt länge och väl vad universum försöker säga mig med detta.

Inga kommentarer: