fredag, augusti 22, 2008

Jag vill inte jag vill inte jag vill inte

Min lillebror ska börja jaga björn.Nu är det inte så att jag tvivlar på hans förmåga som jägare,faktum är att jag är ganska stolt över honom och gärna skryter vitt och brett om vad och hur mycket han jagar, och mer än gärna äter av hans fångst.Men gränsen går liksom vid ett flera hundra kilo tungt rovdjur som,oavsett hur stor och stark min bror är,inte vill något hellre än att slita honom i stycken.Föreställer jag mig.Att det finns folk som fruktar björn, som bävar för dagen då de i svamp och bärskogen skulle råka stöta ihop med en borde väl tala sitt tydliga språk.Vanligt funtade människor flyr illa när dom ser en björn.Tyvärr verkar inte min bror,som på sin Facebook har bilder på utrivna myrstackar i shit u not, vara en av dem. Jag tröstar mig med att han till skillnad från dem som blir anfallna är smartare och mer uppmärksam än björnen och skjuter på lagom långt avstånd från bamsingen.

Inga kommentarer: