tisdag, december 23, 2008

Tjockångest is my homeboy

Tjockångest. Can´t live with it, can´t live without it! Det som för tillfället ger mig mest ångest är det faktum att det finns en tjockbloggare där ute som jag uppfattar som så sjukt mycket tjockare och fetare än mig själv, men som, hör och häpna, väger lika mycket som jag. Detta är helt förkrossande för mitt ego. Inte en chans att det här fettot kan väga lika lite, eller mycket som jag. Det är ju helt absurt! Hon är min värsta mardröm, för inte nog med att hon är tjock, så tycks hon gå ner utan några som helst ansträngningar. Okej att hon går ner väldigt sakta, typ ett hekto i månaden, vilket hon väldigt gärna stoltserar med, men ändå. Hon verkar så sjukt lycklig också. Men hallå, du är fet, du borde vara helt miserable. Inte bara älska ihjäl alla som kommer med nedsättande kommentarer om din övervikt. Men hey, inget ont som inte för något gott med sig. Att hon väger lika mycket som jag,och försöker gå ner works wonders med min egen motivation, så det är nog bara en tidsfråga innan jag är smalare än henne.

Inga kommentarer: