onsdag, december 17, 2008

Apropå en artikel i City, skriver Axel Björklund på DN På stans blogg om andra sätt att med hjälp av mobiltelefonen öka säkerheten när man går hem sent. Ett av förslagen går ut på att ta en bild på sig själv och sitt sällskap och mms:a detta till någon kompis, detta för att förebygga att sällskapet senare gör något dumt, då denne ju finns fångad på bild. " Du får följa med hem, men jag ska bara ta en bild på oss först så du inte får för dig att våldta mig" Men hallå. Dna, och fingeravtryck kanske också när vi ändå håller på. Som kille( ja det är väl oftast en man) skulle jag bli väldigt förolämpad om tjejen jag följer med hem tar en bild och skickar vidare bara för att jag inte ska få för mig att göra något. Faktum är att det nog inte finns något mer avtändande, än att ens partner ens tänker tanken att jag skulle kunna förgripa mig på denne.

Inga kommentarer: