onsdag, december 10, 2008

Helt Kokkos julkalender Lucka 10 Trolltider



Ja, jag är egentligen för ung för att ha sett Trolltider första gången det sändes. Men när det gick för vad jag tror det var andra gången så var jag i helt perfekt ålder. Trolltider har gjort ett mycket stort intryck på mig och förmodligen färgat min popkulturella smak mer än väg jag kan föreställa mig. Än idag kan jag med fnysning kolla på barnprogram och konstatera att det inte alls kan mäta sig med magin som från första stund infinner sig när man kollar på Trolltider. Men sen att det förmodligen beror på den barnsliga förtjusningen jag har över att saker i normalstorlek är helt gigantiskt, vilket är väldigt vanligt i barnprogram och nog är en av anledningarna till att vissa barnprogram är mer populära än andra (IDENTIFIKATION, är ju en helt annan femma.

Inga kommentarer: