lördag, december 06, 2008

Eveliina och vattenbufflarna

Jag har börjat simma. Samma vecka som snön kom fick jag tjockångest och var tvungen att komma på ett alternativ till joggingen, tills jag har tillräckligt med pengar att köpa ett gymkort, och simning is the shit. I vattnet är man lätt, även om man så väger hundra kilo eller runt åttio. Men även om man så är lätt som en fjäder, är det livkäl jobbigt att simma fram och tillbaka. Det uppfyller sitt syfte, om man säger så.

Men som med allt annat i mitt liv, så har jag så klart hittat ett gigantiskt aber. Det är vattenbufflarna, som jag kallar dem. Jag hade ju hundra vändor på mig att hitta på ett vettigt smeknamn, och det stod mellan vattenbufflarna och sjölejonen. Vattenbufflarna är män i pensionsåldern som tror att dom fortfarande är runt trettio och lika snygga som då, och som också växt upp under föreställningen att dom äger världen. Vilket dom ju gjort. Fram till nu. Jag förstår att det är skitsvårt för dem att köpa det här med hänsynstagande och respekt när dom aldrig behövt visa något i hela sina liv, men herregud vad dom provocerar mig. Dom har en mental ålder på typ fyra. Jag skämtar inte. Vi pratar vuxna män som när dom är i en bassäng med andra vuxna människor hoppar i från bassängkanten så att det skvittrar vatten åt alla håll och kanter. Jag vet att jag projicerar, men nog fan gör dom det för att få uppmärksamhet. En gubbe hoppade från trean, det är fan mer desperat än fjortisarna som hänger på snyggast.se, och deras urringningar blir ju bara djupare och djupare i takt med att poängen de får ökar. Så nu när ingen orkade bry sig förmodar jag att han hoppar från femman nästa vecka? Dom är ju så ofattbart jävla töntiga. Serrifuckingjöst.

Inga kommentarer: