torsdag, december 11, 2008

Jag ska fira jul med en familj som köper trisslotter till varandra, som byter trisslotter med varandra i julklapp. Visserligen gör detta själva processen att köpa julklappar väldigt snabb och enkel, men julklappsutdelningen kommer bli en lika tråkig historia. För att inte tala om hur dålig stämning det kommer bli om någon råkar vinna. Det är därför jag förmodligen aldrig kommer köpa en endaste liten lott till någon, varken i födelsedagspresent, julklapp eller någon annan slags gåva. The gift that keeps on giving? Ja, jag skulle vara bitter för resten av mitt liv om den jag gav en lott till vann ens så lite som en hundring. Och det är ju så ofattbart fantasilöst. Finns det något annat som andas brist på fantasi som att ens överväga att köpa någon en lott? Ba oj, jag ska visst handla en present också, men det är inget annat än tobaksaffären som är öppen så det får bli en trisslott? Jag är en tråkig tråkig människa som inte har någon som helst lust att lägga tid på att fundera ut personliga intressanta julklappar åt mina vänner och bekanta, dom får helt enkelt nöja sig med trisslotter. Jag klarar inte av våndan av att inte veta om folk är nöjda med vad jag köpt, så då köper jag något jag vet att dom garanterat, i allra flesta fall kommer bli djupt missnöjda med, och kanske i extrema undantag kan bli jättenöjda med. Om jag inte kan göra dom nöjda, lika bra go all in och vara medveten om hur jävla besvikna dom kommer bli när det inte gömmer sig något annat i det där kuvertet en usel jävla nilott.

Inga kommentarer: