fredag, december 19, 2008

Inte nog med att jag ska fira jul med en familj som köper trisslotter med varandra. Just detta trislottsköpande är en gammal tradition och tydligen förutsätts det att jag ska delta i denna. Samtliga deltagande skall köpa lotter för 150 kronor till var och en av de andra gästande. Jag blev nästintill upprörd när mamma berättade detta. Eftersom vi är sex personer, och jag då förväntas att köpa till fem andra personer, skulle det innebära att jag skulle behöva köpa trisslotter för över 750 kronor. Aint no way in hell att jag ska lägga närmare en tusenlapp på trisslotter till folk jag knappt känner. Inte ens i juletid. Nog för att det vore kul att få trisslotter och sen kamma hem storkovan. I synnerhet eftersom alla lotter blandas ihop och man inte vet vems lott man får, och därför kanske vinner på sin egen. Jag har dock lyckats förhandla mig ur detta, och behöver endast köpa en trisslott var. Tack och lov!

Inga kommentarer: