torsdag, mars 06, 2008

Vi som överleve Rågsved har verkligen lyckats leta sig in i mitt medvetande, och när jag nu i tre dagar så snart jag fått en ledig stund skänkt dokumentären en tanke, så förstår jag också vidden av det svek som dessa människor måste ha upplevt och det gör mig bara argare och argare. Plocka pinnar i Norsborg? Vad är det för jävla skämt? Det är ju för fan ett stort jävla hån. Seriöst. Hur fan kan dom politikerna leva med sig själva. Kan dom verkligen säga att dom gjorde sitt bästa för att hjälpa dom där ungdomarna? "Ja men dom fick i alla fall ett jobb". Plocka pinnar i Norsborg är kanske ett jobb, men de icke existerande framtidsutsikterna är ju nog för att få en att stanna kvar i sängen, eller söka sig till den där slänten.

Läs Johan Cronemans tv-krönika här.

Inga kommentarer: