onsdag, mars 26, 2008

Fint Filter

Jag bara älskar Filter.Seriöst.Köpte den för min sista hundralapp i söndags och försjönk sedan i den bortåt en timme. Den är helt makalös. Till att börja med är framvagnen helt perfekt. De korta återberättande intervjuerna är precis lagom långa, nästan så att man undrar hur fan redaktion kommit fram till att den perfekta intervjun ska vara just så där lång. Jag förstår det i alla fall inte. Intervjuerna är lagom långa på det där sättet att man precis ska börja orka läsa en, och sedan precis när man inte orkar fortsätta, upptäcker att den redan är slut. Det är samma sak med de kortare artiklarna i bakvagnen, där jag i synnerhet gillade intervjun med kvinnan bakom tvseriemusiken, Alexandra Patsavas. Framförallt märks det att artiklarna är skrivna till stor del på grund av reporterns eget brinnande intresset för saken i centrum, och det smittar av sig på mig som läsare. Drömmen är ju att göra en tidning fylld av obskyra ämnen folk inte vet att dom vill veta mer om, och där har Filter verkligen lyckats.Nu måste jag hitta plats för ännu en tidskrift att samla på. Jag ber till tidningsgudarna att denna tidning överlever, jag vet inte hur jag ska klara mig annars.

Inga kommentarer: