söndag, mars 23, 2008

Dagens Youtubeklipp - Jem & The Holograms



Bitarna börjar så sakta falla på plats. Varför jag gillar Alone med Heart, varför jag är så sjukt svag för Meatloaf och svulstiga gitarrer. Pappa började min popkulturella bana med Streets of fire och när jag senare satt som klistrad framför Jem & The Holograms, som jag verkar vara den enda svenska ungen som har kollat på, så utvecklades med tiden en förkärlek till amerikansk powerrock.Jem är dessutom, tillsammans med den i alltid klädd kycklinggul overall April O´neal, nog en av mina tidigaste och viktigaste feminstiska förebilder.

1 kommentar:

Anonym sa...

Att vi på den tiden inte visste om vårt gemensamma Jem-intresse! Jag hade t.o.m. Jem-dockan, med blinkande örhänge och allt (det var bara att sätta på blink-funktionen och dölja det rosa håret i en basker så var hon Jessica på ett ögonblick!) Jem-revival nästa gång vi ses?