onsdag, mars 12, 2008

Loop Troop The Building




Loop Troop senaste skivor har lyckats slinka förbi mig utan att jag ens ryckt på axlarna. När Promoes debutskiva Government music kom lyssnade jag så mycket på den, att jag förmodligen drabbades av ett mättnadskänsla som gjort att jag inte orkat bry mig om vad killarna sysslat med.Jag såg dem live på PDOL för en herrans massa år sedan och har sedan dess inte kunnat bry mig mindre.

Men nu så. Senaste singeln från nya skivan är ju helt fenomenal. Där finns tillräckligt mycket för att man som gammalt fan ska känna igen sig,och då tänker jag i första hand på rappen, men det är nytt och fräscht och vågar jag säga det, lättillgängligt. För är det inte så att Loop Troop tappert försökt hålla sig kvar någonstans med den svenska hiphophimlens indiesida? Vissa låtar har fått speltid men full lika stora som Petter, eller Timbuktu har dom aldrig blivit. Det har aldrig varit deras slutgiltiga mål. Och jag tror inte heller att dom med nya skivan kommer nå så stora framgångar. Men att soundet ändrats lär innebära mer speltid, och om texterna fortfarande är lika politiskt brännande så ser jag inget fel i det.

Inga kommentarer: