lördag, april 12, 2008

Skönheten och Odjuret




Någon mer än jag som minns Skönheten och odjuret? Det gick på Svt i början av 90-talet och jag personligen var helt såld på det.Det var min pappa också, men mest av allt kanske för att hans favvobrud Linda Hamilton, som han alltid haft en crush på, var med.
Jag gillade dock Skönheten och odjuret för att det, trots att han såg så anskrämlig ut, inte gick att ogilla Odjuret.Han var modig och rättrådig, gjorde alltid rätt. En förnuftig en, helt enkelt. Och det gick hem hos mig, säkert som hos många många andra.Samtidigt så innehöll serien så väl action som dramatik. Det fanns den underliggande konflikten kring de bägge huvudkaraktärernas kärlek, och om hur de bägge bäst skulle dölja den. Och så alla dessa orättvisor som drabbade kloakernas stackars innevånare. Med det som huvudtema gick det ju liksom inte att misslyckas.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag älskar verkligen Skönheten och Odjuret. Finns filmen i otecknad version på film? <3 Jag skulle så himla gärna vilja se den.

Tack.

Therese sa...

ÅH! jag såg det när jag var liten, med hela familjen. Och jag var så himla rädd för "odjuret" för jag drömde mardrömmar om han på nätterna fast han var snäll :P

Anonym sa...

Ja den minns jag.
Jag älskade den.Jag tyckte odjuret va söt.kram bettyboop