lördag, april 19, 2008

Man behöver en shot för att kunna kolla på " A shot..."

Mtv rivstartade A shot at love with Tila Tequila med att visa tre avsnitt på raken. Jag såg små små glimtar av de två första och är ytterst kluven. Till att börja bygger serien på en idé jag för fem år sedan, när Bacehlor precis haft premiär i svensk tv, skickade in till några väl valda produktionsbolag, utan att få det gensvar jag önskade. Okej att idén inte var tillräckligt genomarbetad, hade den varit det hade jag ju fått förverkliga den, och att det rådande tvklimatet inte var mogen för den typen av program, jag är liväl mycket bitter över detta. Men sen så är den för amerikansk i sin produktion för att jag ska klara av att kolla på det, greppet att i största möjliga mån dra ut spänningsmomenten hatar jag verkligen innerligt, det lockar inte till att fortsätta titta, snarare börjar man sträcka sig efter fjärrkontrollen så fort musiken höjs ens det minsta, för att man vet vad som nu följer är klipp på klipp där huvudpersonen säger samma sak femhundraelva gånger ur tio olika kameravinklar, med en reklampaus, som inte utnyttjas, mellan varje klipp. Kort sagt, jag hatar det.

Sen har man verkligen dragit seriens själva grundkoncept så långt som möjligt, detta i och med att hitta ett fullkomligt komplett galen ensamble av människor. Jag kan ju som exempel på detta påpeka att den afroamerikanska killen Marcus inte bara varit med i den där hunksåpan med Fabio, utan också också varit med i Janice Dickinson Modelling Agency. Så att han är genuint intresserad av att verkligen inleda ett förhållande med Tila är väl högst tvivelaktigt.

Inga kommentarer: