tisdag, april 08, 2008

Dagens Youtubeklipp - Gentleman Caan hold us down



ReggaeJesus var på besök i storstaden Stockholm igår för att predika sitt evangelium av conscious reggae. Och trogen skara inte bara lyssnade, utan svarade honom, så till den milda grad att jag fick känslan av att i själva verket bevista ett väckelsemöte. I synnerhet då Gentleman på både gott och ont ger trion körtjejer mer plats än vad för någon som jag, som i synnerhet kommit för att lyssna på honom, är önskvärt. Framförallt därför att det i samma sekund som han låter dem stå i rampljuset blir slätstruket och så olidligt tråkigt. Där finns inte samma känsla, inte samma brinnande passion, som jag känner ångar upp publiken när Gentelman själv står i blickfånget. Och ångar på gör det, även om det aldrig når den där olidliga höjden av total eufori, med rasande trummor och dånande blås.

Bäst: Caan hold us down, Dem gone, Superior

Sämst: Att folk plockar upp mobilkamerorna och ägnar de första trettio sekunderna av varje låt åt att fota killen, istället för att lyssna på honom, den lilla sextiska gruppen av kthtöntar som stod snett bakom mig som inte verkar ha tagit till sig budskapet killen predikar och som raggningsteknik erbjuder sig att ta kort på de tjejgäng som står i närheten, då de är så fula att inget annat funkar, eller killen som gick fram som en ångvält genom publiken under förevändningen att han visste att Gentleman skulle kasta ut jointar till publiken, han blev nog rätt besviken då detta aldrig skedde, eller att konserten började 40 min efter utsatt tid.Make ur pick.

Inga kommentarer: