söndag, augusti 23, 2009

På Tony Matterhorn var det en väldigt upptagen kille som stod och grindade någon som inte var hans flickvän, och det helt ohämmat, och allt annat än lätt vänskapligt. Jag känner honom inte, men hans tjej är en av de där otaliga tjejerna med en blogg jag läser. En blogg där hon skriver inte bara om sitt eget liv, utan också om sin relation med just honom. En relation som jag, fram till då jag i torsdagsnatt såg honom stå och smiska en annan brud på rumpan, betraktat som så sund man nu kan betrakta en relation man egentligen inte har någon djupare insyn i.

När jag såg honom stå där frågade jag mig förstås varför. Självklart kan dom ha ett öppet förhållande, men i min värld sköter man då saker som denna lite snyggare. Som en av de tjejer han har en relation med, är det jag som får leva med skammen, när ryktena om hans bravader drar som en löpeld genom bekantskapskretsen.

Jag inbillar mig att han, och andra som helt ohämmat tycks glömma bort den där partnern som antagligen ligger hemma och sover så fort de fått i sig lite sprit, förmodligen är så jävla korkade att de tror att de kan komma undan med det hela. Han såg ut att tänka att det nog inte fanns en jävel som kände honom eller visste att han faktiskt har en flickvän. Eller att det inte hade så stor betydelse, för det hela var ju ändå så jäkla oskyldigt.

Inga kommentarer: