lördag, augusti 22, 2009

Eller har jag drömt det?

Kom hem från Tony Matterhorn med något glas för mycket innan för västen, och hann slumra till några timmar innan jag var på jobbet igen. Och det blev den där typen av alkoholindränkt sömn som gör att man inte kan skilja på dröm och verklighet. Jag har ett starkt minne av att jag träffade en kompis, vi kan kalla honom Koffi Olomide, för Koffi är hans främsta stilförebild. Jag vet fortfarande inte om jag faktiskt träffade Koffi på Tony Matterhorn, eller om jag bara drömt det. Läskigt. Och idag då, efter att ha legat uppe hela natten och somnat först i gryningen slumrade jag istället lagom till tretiden efter att ha tryckt en pizza. Då drömde jag att jag träffade pappa, vi var ute och la nät. Han ville ha relationsråd av mig. Tydligen hade han något på gång med en 35-åring som messat och ville hitta på något, och pappa visste inte vad det innebar. Att detta inte stämmer är jag rätt säker på, men när jag vaknade var jag ändå lite tveksam. Jobbigt.

Inga kommentarer: