söndag, augusti 16, 2009

En annan sorglig liten spillra till människa som jag träffat med jämna mellanrum den senaste tiden, som under denna tid intalat mig att jag är speciell, att han gillar mig, saknar mig, längtar efter mig, har nu klämt ur sig att han har flickvän. Jag börjar hysa allt mer förståelse för de honor i min direkta omgivning som kallar alla män svin och skitstövlar. Själv hyser jag fortfarande hopp, jag är en obotlig optimist i det avseende. Att jag sen är uppvuxen med en ensamstående pappa gör väl givetvis sitt till, en sådan sak gör det väldigt svårt för mig att hata män.

Men tillbaka till den här jeppen. Han kommer alltså hem till mig, ute efter att få sig något. Vi blir dock avbrutna, och gör upp planer om att ta upp det hela senare. Efter att han bangat en kväll, pratas vid en annan och det kommer då fram att han är hos den här så kallade flickvännen. Där och då bara lackar jag, och lägger på. När han sen ringer nästa dag överväger jag i en nanosekund att inte svara, men är alldeles för nyfiken på att höra hans patetiska ursäkter, för att kunna låta bli att inte göra det.

Dom har varit ihop en vecka, och han har tänkt berätta säge han, till och med lovar han. Som om jag bry mig? Att han inte gjort det är ju det som är av betydelse. Och inte hade han några som helst tankar på sex när han kom till mig. Han ville ju bara leka lite. Ja men även om så var fallet, skulle hans flickvän verkligen tycka att det var okej att han åkte hem till en annan tjej och tog henne på rattarna lite för skojs skull, bara så där, därför att? Den frågan möts av total tystnad. Det är väl här det börjar gå upp för honom att han gjort bort sig.

Sen kommer det där vanliga återhämtningsförsöket om att vi ju är kompisar bla bla bla. Men näe, hur ska jag kunna lita på honom? Han har lurat i mig en massa skit under de månader vi umgåtts, och tror att jag är okej med att vara något han har på sidan när han inleder ett förhållande, med en tjej jag är nästan helt övertygad om att han inte har några känslor för, utan som han bara är ihop med för att kunna säga att han är ihop med någon. Men glöm din dröm! It ends here!

1 kommentar:

Janne sa...

Det känns dock som att det bland dina flirtar är märklig överrepresentation av dessa herrar. Eftersom de också erkänner förr eller senare så är de ju förvisso "något ärliga", men varför tror de att du är en som skulle acceptera att gå in i en fullskalig affär bakom ryggen på deras flickvänner? Jag skulle vilja läsa en analys om det.