onsdag, augusti 05, 2009

Jag är förföljd



Jag känner mig persoligt förfölj av den här låten. Att det säkert finns fler som också känner sig förföljda av Sean Pauls nasala stämma tvivlar jag inte på. Den maler och maler i mitt huvud och jag håller på att bli galen ( om jag inte redan är det). Är det för att jag tycker den är dålig som den satt sig som berget? I mina öron är den här låten ett utmärkt exempel på riktigt dålig komersiell dancehall. Det är enformigt, monotont och väldigt, väldigt fantasilöst. Jag skulle hellre dö än spela den som dj. Av samma anledning går jag inte heller på klubbar som Dem Bow, för inte nog med att de spelar låtar som den här, de släpper in killar som har samma frisyr som Sean Paul. Det är en trend jag hade kunnat leva utan, cornrows med rakat på sidorna. Kan man bli mer wigger undrar jag? Högst tvivelaktigt.

Inga kommentarer: