lördag, augusti 29, 2009

Based on a true story

Andras bröder jobbar som lärare, läkare, poliser, ekonomer, systemvetare, taxichaffisar, bagare, kockar, underskötare, advokater. Vad gör min? Han sågar ner träd i skogen bara för att resten av sin lediga tid jaga oskyldiga djur, for the fun of it.

En dag när han som bäst traskade runt där i skogen för skojs skull, då det inte är säsong för något just nu i hans landsände, stötte han på en trebent ren. För er som inte vet hur en ren ser ut, bifogar jag här en bild. Hur en trebent ren ser ut får ni själva försöka lista ut.



Så där står han öga mot öga med den lytta lilla renen. Min rättrådiga bror kollar öronmärkningen, och förmodar jag kollar sedan upp vem som äger den lytta lilla renen, ringer ägaren och säger med mogen stämma att han stött på en trebent ren, varpå ägaren säger " Put him out of his misery" varpå min bror givetvis gör det. Och för detta belönas han med köttet från just den där arma lilla lytta renen. Jag påstår inte att detta händer varje dag, men när det kommer till min bror är det inte på något sätt anmärkningsvärt. När det kommer till min bror är ingenting som händer honom då han är ute och traskar i skogen anmärkningsvärt, det bara är.

1 kommentar:

agent sa...

Ha ha ha.. missuppfatta ej, stackars ren men ditt inlagg var hysteriskt kul..