lördag, augusti 08, 2009

Dagens!



Länge var Never let me down med Kanye West min pepplåt. Länge länge. Men nu har det istället varit den här som peppat mig. Folk i min omgivning tar mig för givet, behandlar mig som skit, bedrar mig, utnyttjar mig, men jag står pall för jag vet att jag står under högre makters beskydd. Så är det bara!

Gårdagen bjöd till att börja med på en panikartad bussresa, då det plötsligt började störtregna. Där jag satt i klänning och inget annat än en munkjacka med mig att ha över blev jag lite stissig. Men väl framme i Uppsala skingrades regnmolnen. Inne på området hinkade jag ett par glas vin, och kollade till att börja med på Junior Kelly. Tjugo minuter för sen hann han inte spela Love so nice. Om det sen beror på just hans försening är svårt att avgöra, jag är i alla fall väldigt besviken. Collie Buddz var väl helt okej, men hade lite för bråttom och litade kanske lite för mycket på sin mycket unga publik. Men gensvaret på Come around gick inte att ta miste på. I synnerhet eftersom den där väldigt söta doften av det som av somliga betraktas som direkt samhällsomstörtande låg rätt tung över vissa delar av festivalområdet.

Förra året åt jag kanske fem langos. I år nöjde jag mig med en, strax innan jag började knalla mot tågstationen för att åka hem. Då hade jag ändå hunnit se väldigt många akter, och kände att jag var rätt färdig. Jag hade till och med blivit uppraggad av en kille som precis efter att han berättat hur sugen han var på kola, ville ha mitt telefonnummer. Varför i hela världen då? Efter mitt avvisande inleddes en ganska ihärdig kampanj för att få mig att ändra uppfattning men då var det ju redan för sent. Sen hängde det väl inte bara på kolan, men om det kan få honom att sluta, fine!

Publiken på Uppsala, och framförallt då den manliga delen av den, är väldigt homogen. Det gäller därför att om man tänker ragga, och inte gör det första gången man får ögonkontakt och hoppas på att stöta ihop igen senare, ta ett ordentligt jäkla signalement på människan. För att springa och leta efter någon med dreads och svart piketröja och jeans i ett beckmörker är väldigt fruktlöst.

Nu måste jag se om mina skavsår. Tog mot bättre vetande på mig mina docs som jag inte använt på kanske ett halvår. Följaktligen har jag lyckats nöta bort hud på valda delar av mina fötter, och måste plåstra om dem.

Inga kommentarer: