lördag, augusti 01, 2009

Jag kallar honom penntrollet

En vacker dag i maj såg jag en bedårande vacker man med hår som ett penntroll. Under ett flertal timmar försökte jag få ögonkontakt med honom utan att lyckas, och sen när jag blev tvungen att gå, först då vaknade han till och noterade min närvaro. Så jävla typiskt.

Sen dess har jag inte träffat på penntrollet igen. Jag har fått tips från vänner om var han kan tänkas gå ut, och lagt ut efterlysningarna på honom till de vänner som inte vet vem han är, där jag kort och gott beskrivit honom som ett penntroll. Kort, muskulös, svintoliknande afro som står rakt upp, snygg klädstil? Ingen du känner igen? Vilken otur.

Nu har hela sommaren passerat och jag har fortfarande inte fått återse penntrollet. Jag börjar misströsta. Men det kanske är till det bättre, för när jag slutar leta, så kommer han förmodligen dyka upp fortare än jag kan föreställa mig.

Inga kommentarer: