Jag läste också med stort intresse denna artikel. Det är förmodligen ingen nyhet att det krasst ekonomiska inte är huvudskälet till att man väljer att ladda hem filmer och tv-serier. Men frågan är ju vad produktionsbolagen och tv-kanalerna ska göra för att tittarna ska hitta tillbaka till tv-soffan? Jag har inget som helst svar på den frågan, men att det finns ett problem är väldigt tydligt. Kommer detta leda till att serierna, för att kunna säkra reklamintäkter istället fyller handlingen med en massa utstuderad smygreklam? Läskburkar, mobiler och bilmärken syns redan helt sjukt mycket men nu kanske det kommer att öpppet pratas om varumärkenas förträffligthet? Även om alternativet är att serien skulle läggas ner, vet jag inte om jag skulle orka med en i övrigt bra serie, som bara vill köpa mig som konsument. Om det är däråt det barkar hän.
En intressant aspekt av undersökningen är att man inte undersökt varför de som inte laddar hem inte gör det. Som jag då som inte vågar eller kan för att min dator är en sur liten mupp som håller på att dö.Eller om det faktiskt finns dom som har moraliska betänkligheter kring fenomenet i sig.
Detta är i alla fall värt att fundera över. Och kanske då främst i avseende av ens eget tv-tittande. Vad skulle kunna locka mig att se program och tv-serier på tv istället för på nätet? Mervärde maybe?
onsdag, februari 06, 2008
Prenumerera på:
Kommentarer till inlägget (Atom)
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar