lördag, februari 02, 2008

Jag är med i en community där det varje vecka publiceras vimmelbilder av olika slag. Denna vecka noterade jag att man på en av bilderna kunde skymta en vårtgård. Vilket jag ivrigt försökt göra de ansvariga uppmärksamma på, eftersom jag fann det lite stötande. Det var inte provocerande så att jag gått och varit förbannad hela veckan, jag ifrågasätter bara varför man inte redigerade bilden för att dölja vårtgården. Och svaret jag fick var att de ansvariga inte redigerar bilder för att de vill visa livet som de är, och "Tråkigt nog kom vårtgården med utan att vi egentligen ville det...
". Men vad är det för jävla svar ? Det svaret i sig retar mig nästan ännu mer än att de öht övervägde att publicera bilden. Samtidigt kan jag inte låta bli att fråga mig om jag möjligen överreagerar. En vårtgård är väl inget att fasa så över? Eller är det? Jag försöker hitta en manlig motsvarighet utan att lyckas, för ett ollon är långt ifrån samma sak. Jag tycker dock att de som är ansvariga borde ha granskat bilderna tillräckligt noga för att se att vårtgården syntes och sedan kommit fram till att inte publicera bilden. Men jag är väl mest arg för att de inte alls verkar resonera som jag.

Inga kommentarer: